اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

لیگ دسته یک هیجان‌انگیز می‌شود| دوئل مشهدی‌ها در تهران!

  • کد خبر: ۶۰۲۳۹
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
لیگ دسته یک هیجان‌انگیز می‌شود| دوئل مشهدی‌ها در تهران!
تقابل تیم‌های عنایتی و مهاجری در حساس‌ترین بازی هفته شانزدهم لیگ یک جذابیت ویژه ای به رقابت های لیگ دسته اول داده است.
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ هفته شانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته‌اول ایران، عصر امروز با برگزاری ۹‌مسابقه پیگیری خواهد شد. در مهم‌ترین بازی امروز ۲ سرمربی مشهدی حاضر در این بازی‌ها باید از ساعت‌۱۴:۴۵ در تهران به‌مصاف هم بروند؛ مسابقه‌ای حیثیتی بین تیم‌های هوادار و مس کرمان که رضا عنایتی و محمدرضا مهاجری را برای ۹۰ دقیقه دشمن هم خواهد کرد. شهرداری آستارا یکی دیگر از مدعیان لیگ امسال است که با پایان رأفت چراغ‌خاموش حرکت می‌کند و تا قبل از بازی‌های این هفته در جایگاه دوم جدول قرار داشت، باید امروز به میهمانی گل‌ریحان البرز برود.
 
فجرسپاسی شیراز هم که امسال یک بار دیگر سودای رسیدن به لیگ برتر را در سر دارد، باید امروز در بوشهر به‌مصاف شاهین شهرداری برود. در سایر بازی‌های این هفته استقلال خوزستان باید از نود ارومیه پذیرایی کند و رایکا هم در بابل به‌مصاف بادران خواهد رفت. ملوان و پارس جنوبی جم به‌عنوان ۲ تیم باسابقه و قدیمی فوتبال کشورمان که این‌روز‌ها در لیگ‌یک حضور دارند، باید یکی دیگر از بازی‌های امروز را برگزار کنند. چوکا هم برای کسب ۳ امتیاز بازی با قشقایی به شیراز سفر می‌کند و خیبر در خانه پذیرای خوشه‌طلایی ساوه خواهد بود.

دعوای استاد و شاگردی

تیم فوتبال هوادار که در ۳ هفته گذشته این رقابت‌ها رنگ پیروزی را ندیده است، برای سروسامان‌دادن به وضعیتش در جدول باید از بازی امروز دست‌پر بیرون بیاید. رضا عنایتی که تیمش تا چند هفته قبل یکی از مدعیان رسیدن به لیگ برتر محسوب می‌شد، تا‌اینجای‌کار ۲۵‌امتیاز از ۱۵ بازی قبلی خود ذخیره کرده و در فاصله سه‌امتیازی صدر جدول، روی سکوی چهارم این بازی‌ها جا خوش کرده است.
 
هوادار البته بهترین خط حمله لیگ را تا پایان هفته پانزدهم در اختیار دارد؛ اما توپخانه تیم عنایتی با مصدومیت فشنگچی، سه‌هفته‌ای شده که بی‌برنامه ظاهر می‌شود. در سوی مقابل، اما تیم صدرنشین مس کرمان قرار دارد که با محمدرضا مهاجری نقشه‌های طلا‌شدن را مرور می‌کند. فعالیت مسی‌ها در بازار نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل به‌خوبی نشان می‌دهد نارنجی‌پوشان کویر هدفی جز صعود به لیگ برتر ندارند.
 
اولین خرید رضا مهاجری برای تقویت مس کرمان در نیم‌فصل دوم اضافه‌شدن محمد علی‌نژاد، بازیکن آلومینیوم اراک بود و پس از آن، کرمانی‌ها حمید گلزاری، هافبک گل‌زن سایپا، را نیز جذب کردند. مس در فاز دفاعی عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را تا‌اینجای کار به خودش اختصاص داده است. جدال بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع لیگ، بدون‌شک جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. این بازی بدون شک مهم‌ترین بازی این هفته لیگ است که البته از جذابیت زیادی هم برای فوتبال دوستان مشهدی برخوردار می‌باشد.

نیم‌نگاه رأفت به صدر

شهرداری آستارا با ۵ برد پیاپی به رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ آزادگان رسید تا خود را در قامت یکی از مدعیان صعود معرفی کند. مطمئنا اگر در ابتدای فصل در یک نظرسنجی از کارشناسان یا حتی تماشاگران می‌خواستید تا ۳ گزینه احتمالی صعود به لیگ برتر را نام ببرند، حتی خوش‌بین‌ترین هوادار شهرداری آستارا هم نامی از این تیم نمی‌آورد؛ ولی پایان رأفت، سرمربی آستارایی‌ها، پس از چند نتیجه ضعیف با دعوت از سید‌مهدی حسینی‌نسب به‌عنوان تمرین‌دهنده و دستیار جدید شرایط تیمش را تغییر داد، تا‌جایی‌که این تیم با کسب ۱۲ امتیاز از ۵ بازی آخر خود را تا رده دوم جدول رده‌بندی بالا کشید.
 
تیمی که در کمال تعجب حالا از مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال شده است. این تیم امروز باید به میهمانی گل‌ریحان برود. اتفاقا البرزی‌ها وضعیت چندان‌خوبی در جدل ندارند و برخلاف تیم میهمان در انتهای جدول جا خوش کرده‌اند. این تیم در ۸ بازی آخر خودش یک برد، یک مساوی و ۶ باخت را ثبت کرده است و عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی این رقابت‌ها تا‌اینجای‌کار را هم به نام خودش ثبت کرده است. پایان رأفت امیدوار است مس در تهران به هوادار ببازد تا با یک پیروزی دل‌چسب برابر گل ریحان طعم صدرنشینی در این بازی‌ها را نیز بچشد.

جدالی با رنگ‌و‌بوی لیگ برتر

تیم محبوب شیرازی‌ها که بعد از رفتن مهابادی، کلانتری را روی نیمکت خود نشانده است، رفته‌رفته تبدیل به یکی از مدعیان لیگ امسال شده است. فجری‌ها در ۵ بازی اخیر خود دقیقا روی یک نمودار سینوسی حرکت کرده و یک هفته برد و یک هفته مساوی را ثبت کرده‌اند. براین‌اساس امروز روز برد شاگردان کلانتری خواهد بود. این تیم هرچه خوب گل می‌زند، اما گل‌های راحتی نیز دریافت می‌کند. در سوی مقابل، شاهین بوشهر به پشتوانه حضور چندین‌ساله‌اش در لیگ برتر، می‌تواند در ادامه راه و با توجه به اختلاف امتیاز کمی که با صدرنشینان دارد، یک بار دیگر خودش را به لیگ برتر برساند.

برنامه بازی‌های این هفته به شرح زیر است:
ساعت ۱۴:۳۰ / رایکا بابل - بادران تهران / آرمان‌گهر - استقلال ملاثانی / ساعت ۱۴:۴۵ / ملوان - پارس جنوبی جم / قشقایی شیراز - چوکا تالش / خیبر خرم‌آباد - خوشه‌طلایی ساوه / هوادار - مس کرمان / گل‌ریحان البرز - شهرداری آستارا / ساعت ۱۵:۱۵ / شاهین شهرداری بوشهر - فجر سپاسی / استقلال خوزستان - نود ارومیه
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->